سطح بالای تربیت متخصصان توسط دانشگاهیان/ پیشی گرفتن دانشگاهیان از فناوری و صنعت   

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: دانشگاهیان از صنعت و فناوری پیشی گرفته‌اند.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در مراسم بیست و دومین کنگره بین المللی شیمی ایران گفت: صادرات کشوری مانند ژاپن بر اساس علم و فناوری است و به همین دلیل میانگین pci آن بالا است. 

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: ارزش افزوده محصولات شیمیایی و صادرات آن مورد توجه کشورها قرار گرفته است و  دانشگاهیان از نظر تکنولوژی از بازار و کشور جلوتر بوده و متخصصان خوبی در سطح جهانی تربیت می‌کنند. 

به گفته وی، شاخص پیچیدگی اقتصادی یعنی سهم علم و فناوری در تولید ناخالص داخلی هر کشوری چقدر است. این شاخص نشان می دهد چه اندازه از صادرات و واردات هر کشوری بر مبنای علم است که  تولید ناخالص داخلی کشور ما در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۰۰ میلیارد دلار گزارش شده است.

وی ادامه داد: اکنون محصولاتی که بالاترين ضریب پیچیدگی اقتصادی را دارد شامل ماشين آلات، ابزارآلات، تجهیزات مواد شیمیایی و مواد فلزی کاربردی است.

صالحی ادامه داد: البته به دلیل تحریم‌ها در سال آمار دقیقی از صادرات نفت در سال‌های اخیر نداریم ولی حدود ۱۹ درصد صادرات ایران در سال ۲۰۲۱ محصولات شیمیایی مانند پرواتیلین است‌. دانشگاهیان همواره از فناوری و صنعت جلوتر بوده‌اند.

وی گفت: کشورهایی که خام فروشی را ادامه دهند در سال های آتی متضرر می‌شوند. 

خبرنگار: حمید جنیدی

برچسب ها: تحقیق ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کشور به این همه مهندس و دکتر نیاز نداره طرف دکترای مکانیک از علم و صنعت داره الان داره تو کارخونه کار میکنه با حقوق کارگر پس بیشتر وقت تلف کنیه درس خوندن
آخرین اخبار